B&O: Ups, flagskib afsløret før tid

Hjemmeside med B&Os verdensnyhed blev ved et uheld afsløret før tid.

beolab_90_0.jpg

BeoLab 90 - det er navnet på den nye intelligente højtaler, som skal bringe B&O tilbage på rette kurs forretningsmæssigt.

Bang & Olufsen ville have løftet sløret for det nye produkt tirsdag den 6. oktober i forbindelse med virksomhedens 90-års fødselsdag. I stedet er Struer-virksomheden selv kommet til at afsløre hemmeligheden før tid. Det skete, da hjemmesiden med produktet ved en fejl blev offentliggjort før tid, skriver Berlingske Business.

Der er tale om et ekslusivt produkt, fremgår det af siden.

- Den vil ikke være for enhver, men den vil være for den rigtige, skriver B&O om BeoLab 90, som ifølge netnyhedsstedet Recordere.dk vil komme til at koste mere end en halv million kroner for et sæt.

B&Os topchef, Tue Mantoni, kunne i sidste uge ikke få armene ned i begejstring over det nye flagskib:

- Jeg har planlagt det her produkt i over tre år sammen med mit team. Og til november fylder virksomheden 90 år, og den anledning vil vi benytte til at vise hele verden, at vi fortsat er verdensledende inden for innovation, lyd og design. Og jeg forsikrer om, at produktet vil komme til at imponere helt vildt, sagde han til Ritzau Finans.

BeoLab 90, som består af et aluminiumkabinet på 65 kilo, er udstyret med aktiv rumkompensation, som populært sagt måler rummet op med de møbler, vægge og andre ting, som står der, samt højttalernes egen position og derefter tilpasser højttalernes lyd, så den ifølge B&O bliver bedst mulig og sikrer "en sensationel lydoplevelse, præcis hvor man ønsker den".

Foto: B&O