Direktør i Jyske Bank topper brand-rangliste

Jyske Banks Anders Dam topper liste over direktørers evne til at komme igennem med deres budskaber.

Anders Dam topper listen over CEO Superbrands. Foto: Henning Bagger / Ritzau Scanpix

De fire øverste navne på ranglisten over de danske "CEO Superbrands" tilhører børsnoterede selskaber. Med Jyske Banks administrerende direktør, Anders Dam, i spidsen. Det skriver Finans.

Læs også Jyske Bank i angreb på dankort

Ranglisten for 2018 er udarbejdet af Infomedia på baggrund af medieomtale og en rundspørge til kommunikationsfolk og erhvervsjournalister. Den sætter fokus på toppen af dansk erhvervsliv og deres evne til at trænge igennem med de rigtige budskaber i redaktionelle og på sociale medier. 

Øverst på listen er altså Anders Dam. Han følges af Henrik Poulsen, topchef i energiselskabet Ørsted, mens A.P.Møller-Mærsks øverste direktør, Søren Skou, kommer ind på en tredjeplads. Skou er faktisk den mest omtalte topleder i analysen.

Fjerdepladsen tilhører desuden Jens Bjørn Andersen, der sidder for bordende hos DSV.

- I et år, hvor de danske banker med uheldige sager på skift har været en tur gennem mediemaskineriet, har Jyske Bank og i særdeleshed Anders Dam formået at opbygge et kompetent og stærkt brand, udtaler Kasper Hülsen, kommerciel direktør i Infomedia, til Finans.

Først på femtepladsen befinder den første direktør for et ikke-noteret selskab. Det er Anders Holch Povlsen, topchef i og ejer af Bestseller United.

/ritzau/FINANS