Bang & Olufsen øger salg og vender stort minus til overskud
Et nyligt lanceret tv har været med til at øge salget hos B&O, der får et spinkelt overskud i tredje kvartal.
Vintermånederne har budt på et højere salg af højttalere og tv hos Bang & Olufsen, der har vendt sidste års underskud til et positivt resultat.
Salget steg med 16 procent til 698 millioner kroner i kvartalet, der dækker månederne december, januar og februar.
Det viser regnskabet fra B&O, der er kendt for elektronikprodukter til hjemmet i den høje prisklasse.
Selskabet fremhæver blandt andet et godt salg af et nyt tv kaldet Beovision Contour, der blev lanceret i slutningen af 2020.
Det højere salg har medvirket til at sikre et overskud på 13 millioner kroner mod et minus på 275 millioner kroner i samme periode sidste år.
Det dårlige resultat sidste år skyldtes dog primært en nedskrivning relateret til en udskudt skattebetaling.
For hele det nuværende regnskabsår venter Bang & Olufsen et salg på 2,3-2,5 milliarder kroner.
Samtidig ventes driftsresultatet at ende mellem et minus på 50 millioner kroner og et overskud på 25 millioner kroner.