Pape punger ud på Facebook: Bruger langt flere penge end konkurrenterne

Det Konservative Folkeparti bruger over 376.000 kroner på Søren Pape Poulsens annonceringer, hvilket er over Mette Frederiksen (S) og Jakob Ellemann-Jensens (V) annoncebudgetter sammenlagt.

Søren Pape Poulsen er den folketingskandidat, der har brugt flest penge på annoncering på Meta's platforme.
Søren Pape Poulsen er den folketingskandidat, der har brugt flest penge på annoncering på Meta's platforme.

Valgkampen på de sociale medier bliver dyrere og dyrere. Og helt i top over annoncebudget ligger Søren Pape Poulsen. 

376.267 kroner har Det Konservative Folkeparti indtil videre brugt på at få Søren Pape Poulsen og hans politik ud til danskerne under valgkampen på de sociale medier.

Det er langt over annoncebudgettet hos de to modkandidater Mette Frederiksen (S) og Jakob Ellemann-Jensen (V) ifølge Ensyvni – valgkampen i tal

Hjemmesiden viser en oversigt over de enkelte kandidaters annoncering hos virksomheden Meta, der blandt andet ejer Facebook og Instagram.

Frederiksens (S) forbrug indtil nu er 159.242 kroner, og Ellemanns (V) er 96.234 kroner.

Og forskellen handler om at prioritere, mener generalsekretær for Det Konservative Folkeparti, Søren Vandsø.

- Hvis vi skal nå ud i alle segmenter og målgrupper, er vi nødt til at lægge en ekspansiv eksponering, forklarer han.

For at komme ud til borgerne med de politiske budskaber har partiet derfor valgt at opprioritere online-reklame, som blandt andet består af annoncer på hjemmesider og de sociale medier.

- Vi er lidt mindre på busstationer og store billboards rundt i landet, mens vi har tonet op for den digitale markedsføring – og ekstra meget denne gang i forhold til i 2019. Vi tror på, at det virker bedst at være tæt på den enkelte vælger, der hvor de er, forklarer den konservative generalsekretær.

Ifølge De Konservative Folkepartis generalsekretær Søren Vandsø har partiet skruet op for den digitale markedsføring siden folketingsvalget i 2019 i forsøg på at nå flere i målgruppen.
Ifølge De Konservative Folkepartis generalsekretær Søren Vandsø har partiet skruet op for den digitale markedsføring siden folketingsvalget i 2019 i forsøg på at nå flere i målgruppen.
Foto: Allan Ringgaard

Valget må vise, om det har betalt sig

Onsdag den 2. november, dagen efter folketingsvalget, må det så kunne ses på valgresultatet, om annoncekronerne og prioriteringen har været godt givet ud, mener partiets generalsekretær Søren Vandsø.

- Og det håber jeg, det har, siger han.

Ifølge ham er det dog ikke en statsministerpost til Pape, der nødvendigvis skal til, for at de kan kalde annonceringsstrategien for en succes.

Valgresultatet kan stadig ifølge Vandsø tegne et billede af, om de har formået at få partiets politik kommunikeret ud til danskerne – og hvis det er lykkedes, er annonceringen alle penge værd, mener han.

- Det er jo altid det værd at komme ud med sine politiske synspunkter, men vi håber så, at vælgerne derude er enige i vores synspunkter.