Fast Arbejde

Ole begyndte med et familielån på 25.000 kroner – nu omsætter Mr. Beef for 50 millioner

En tur i Løvens hule og corona-nedlukningerne blev vendepunktet for onlineslagterbutikken.

9:17
Mr. Beef: Oles virksomhed begyndte med et familielån på 25.000 kroner. En tur i Løvens hule og corona-nedlukningerne blev vendepunktet. Nu omsætter de for 50 millioner.
Foto: Niels Bentsen, TV MIDTVEST

I flere år har online kødmarkedet Mr. Beef i Ringkøbing kunnet fordoble omsætningen år efter år takket være en buldrende økonomi og højkonjunktur.

Forbrugerne ville have det bedste kød fra hele verden på tallerkenen derhjemme, da samfundet og restauranterne lukkede ned, og Ole Østberg kunne levere varerne til kundernes hoveddør.

Den kombination fik hans virksomhed til at gå fra én medarbejder – ham selv – til 17 på bare seks år.

- Jeg havde ikke en bøjet femøre, da jeg startede butikken og måtte låne 25.000-30.000 kroner af mine forældre, siger direktør og stifter Ole Østberg.

Sidste år omsatte onlineslagteren for 50 millioner kroner.

- Nu skal jeg jo ikke sidde og prale, men vi er landets største, siger direktøren.

Spareribs har siden starten i 2016 været Mr. Beefs mest populære produkt. Opskriften lavede Ole Østberg som ung slagter for 30 år siden. I 2021 solgte onlineslagteren 120 tons spareribs.
Spareribs har siden starten i 2016 været Mr. Beefs mest populære produkt. Opskriften lavede Ole Østberg som ung slagter for 30 år siden. I 2021 solgte onlineslagteren 120 tons spareribs.
Foto: Niels Viggo Bentsen, TV MIDTVEST

Populær bøfgryde

Lige nu truer inflation og stigende energipriser med at ændre ved den nærmest grænseløse vækst.

Men forbrugernes indskrænkede rådighedsbeløb har kun givet Ole Østberg endnu mere blod på tanden.

- Vi har primært leveret weekendmad - de dyre bøffer - men nu vil vi gerne ind på markedet for hverdagsretter, siger han.

Derfor har han hyret den erfarne kok Ole Ib Hansen til at udvikle dem, og han kan også udnytte nogle af de afskårne rester af det værdifulde luksuskød.

- Vores bøfgryde er meget populær. Til en portion på 120 liter anvender jeg cirka 60 kilo kød, og det bliver lavet med hjertet. Ellers kan man lige så godt lade være, siger Ole Ib Hansen.

- Det skal være sådan, at man kan bilde sine gæster ind, at det har man selv stået og lavet. Det er målet, supplerer Ole Østberg.

Danser med skinke

For at få fat i endnu flere kunder er Mr. Beef også kommet på TikTok, hvor onlineslagterens kontorelev lægger små videoer op af for eksempel deres direktør, der danser med en stor parmaskinke.

- Så ser folk det, og måske klikker de ind på hjemmesiden og køber noget, siger Rebecca Trojel.

I det hele taget er fremtiden lidt mere usikker, men én ting kan hverken corona-, energi- eller finanskriser ændre ved.

- Folk skal jo have mad på bordet hver dag, slår Ole Østberg fast.

Kom med på besøg i virksomheden i Fast Arbejde.