Hancock-direktør reagerer på konkurrents nye sodavand: - Det er svært at kopiere en succes

Hancock og Thisted Bryghus udgiver nu begge en sodavand i ølflaske.

Peter Strange Nielsen
Foto: Louise Harkjær Møller, TV MIDTVEST

- Ja, hvad skal jeg sige, griner Peter Strange Nielsen, direktør for Hancock, da vi spørger ham, om han har set den nye Thy Sport.

Thisted Bryghus lancerede nemlig i onsdags en sodavand kaldet Thy Sport, som er en sodavand, der er tappet i en mørkegrøn ølflaske. 

- Jeg kan da se en del fællestræk både med vores Sport Cola, men også hos et større læskedrik brand, der slutter med Kondi, siger Hancock-direktøren.

Lancering af Thy Sport
Foto: Pressefoto

Den ikoniske Sport Cola fra Hancock fejrer i år 50 års jubilæum, og selvom Peter Strange Nielsen, undrer sig lidt over den ifølge ham lidt uoriginale ide hos Thisted Bryghus, så ønsker han dem held og lykke med projektet.

- Det er da lidt sjovt, men altså efter mine erfaringer, så er det svært at kopiere en succes. Men jeg vil da håbe, de får succes med det, siger han.

TV MIDTVEST har i går talt med direktøren for Thisted Bryghus, Aage Svenningsen. Han mener, at man kan sammenligne de to produkter.

- Vi skal ikke udkonkurrere den. Det er et cola-produkt, og vores er en helt klar sportsvand. Thy Sport er baseret på vores velkendte ABC-sodavand, der blev tappet første gang i 1927. Der er noget potentiale i det produkt, som ikke er blevet udnyttet, og det gør vi nu, sagde Aage Svenningsen.