Tysk tv-kampagne lokkede millioner til Danmark
En kampagne, der skal promovere den danske vestkyst over for tyske turister, er ifølge Erhvervs- og Vækstministeriet nået ud til 17,6 millioner.
Billeder af børn der leger ved vandet, mens en mor nyder en god bog i første klitrække har kørt over primært tyske tv-skærme i løbet af 2016.
Og effekten har været stor ifølge Erhvervs- og Vækstministeriet. Den samlede kampagne, der også kørte online, er nemlig nået ud til 17,6 millioner mennesker, og har givet 4,3 millioner lyst til at besøge Danmark.
Med vækstpakken 2014 fik VisitDenmark 10 millioner kroner i 2016 til at styrke markedsføringen af danske kyst- og naturområder i udlandet, herunder særligt i Tyskland.
Udlejningsfirmaet Novasol kunne mærke effekten af kampagnen allerede i februar. Her lå de 16-17 procent over niveauet fra 2015, der ellers var et rekordår.
Erhvervs- og Vækstministeren er meget tilfreds med resultaterne.
- Evalueringen viser, at det er muligt at opnå en stor effekt, når man gør en målrettet indsats for at styrke markedsføringen af den danske kyst- og naturturisme. En øget turisme i vores kyst- og naturområder er med til at sikre udvikling og vækst i hele landet, siger Troels Lund Poulsen i en pressemeddelelse.