Reklamekroner til Fur

Fur Sogneforening får 660.000 kroner til at markedsføre Limfjordsøen.

Pengene kommer fra Indenrigs- og Socialministeriet, og skal bruges til at udvikle en markedsførings-strategi for Fur. På den måde håber sogneforeningen, at det i fremtiden bliver lettere at fastholde borgere og erhverv på øen.

Sogneforeningen skal undersøge, hvad der har fået folk til at flytte til og fra øen i de senere år. Med den nye viden skal foreningen udvikle en samlet strategi for markedsføring af Fur. Og så er det meningen at sogneforeningen skal skrive en rapport med anbefalinger til, hvordan andre lokalsamfund i udkantsområder kan blive bedre til at markedsføre sig selv.

- Det er utrolig vigtigt, at vi også i vores udkantsområder sikrer udvikling. Jeg er derfor glad for, at Fur Sogneforening fører an i en  udvikling og afprøvning af nye metoder, der sætter Fur på dagsordenen. Indsatsen er målrettet nuværende og kommende fastboere og turister. Jeg håber, det kan give inspiration til andre kommuner og områder, der har lignende problemstillinger, siger indenrigs- og socialminister Karen Ellemann i en pressemeddelelse.