Morsø Kommune populær på Facebook

Hver 10. borger følger kommunen på Facebook.

Morsoe Kommune.jpg

Som den eneste kommune i landet følger mere end 10 procent af borgerne Morsø Kommune på Facebook. Tilstedeværelsen på Facebook er et bevidst, strategisk valg fra kommunens side. Det handler nemlig om at være i tæt dialog med borgerne i et medie, som mange bruger.

- Nogle af fordelene ved at være til stede på Facebook er, at vi kan yde en interaktiv digital service, som potentielt kan nå en bred gruppe borgere på samme tid. Derudover har vi muligheden for direkte og hurtigt at informere et stort udsnit af borgere via et medie, hvor mange har deres daglige gang. Vi har desuden erfareret, at der er stor stigning på de læste nyheder på hjemmesiden, hvis de først bliver præsenteret på Facebook, siger Michael Dahlgaard, Formand for Beskæftigelses- og Erhvervsudvalget, Morsø Kommune.

Morsø Kommune har som en af de eneste kommuner i landet valgt at opdele det skrevne indhold via to forskellige Facebook-profiler - Morsø Kommunes Officielle profil (2500 følgere) og Morsportalen (4100 følgere) Den officielle profil omhandler primært det kommunalt-relaterede indhold som trafikforhold, pressemeddelelser og forespørgsler, mens Morsportalen i højere grad er et samlingssted for alle kommunens borgere. Her kan de frit dele billeder, oplevelser og arrangementer på øen.

- Netop opdelingen i to forskellige profiler er valgt for at skabe en mere skarp profil og relevans for dem, som følger med. Dermed håber vi at kunne sikre et større engagement hos brugerne, siger Michael Dahlgaard, Formand for Beskæftigelses- og Erhvervsudvalget, Morsø Kommune.