Hospital åbner Callcenter

Hospitalenhed Midt åbner op for et callcenter. Formålet er at guide praktiserende læger om kommunale sundhedstilbud, så patienterne får den bedst mulige behandling.

Mandag åbnede et nyt callcenter på Hospitalenhed Midt.

Formålet med det nye callcenter er at sikre et skånsomt behandlingsforløb for patienterne. Samtidig er der en forventning om, at den nye ordning vil kunne forhindre unødige indlæggelser.

- Det nye callcenter skal sikre, at vores kolleger blandt de praktiserende læger kan få kvalificeret rådgivning om de mange kommunale sundhedstilbud og de alternativer, der findes til en indlæggelse på Hospitalenhed Midt, fortæller ledende overlæge Larry Højgaard Kristiansen fra Akutafdelingen på Hospitalenhed Midt.

Alle kommunale sundhedstilbud er i forbindelse med det nye callcenter blevet samlet i et katalog, som centrets sygeplejersker kan gøre brug af, når lægerne skal guides.

- Vi har ikke et komplet overblik over de mange kommunale tilbud, og derfor vil vui kunne trække på callcentret for den viden, så vi kan finde den bedste løsning for hver enkelt patient, siger praktiserende læge i Stoholm, Holger Fischer.

Viborg, Silkeborg og Skive Kommuner kan i dag blandt andet tilbyde antibiotikabehandling med drop i borgerens eget hjem. Det er en af de ting, der igennem det nye callcenter skal sættes større fokus på.