Dating.dk styrtdykker

Resultatet hos Dating.dk er faldet drastisk på bare to år.

Dating.dk
Foto: Arkiv

En gang var det landets førende dating-site – i dag må Dating.dk indse, at de bare en blandt mange spillere på et trængt marked, der i dag oversvømmes af dating-sites.

Virksomheden er gået fra at levere et overskud på 20 mio. kr til i 2015 at yde et beskedent overskud på 7. mio. kr. Det skriver MEDIAWATCH. 
Den væsentligste årsag til Dating.dk’s nedgang skyldes udenlandske alternativer, som nu for alvor har tag i datingsøgere.

Den største forklaring på Dating.dk's tilbagegang skal findes i indtoget af udenlandske spillere på markedet. Her er det især datingappen Tinder, der siden sin lancering i 2013 er oppe på omkring 50 mio. brugere på verdensplan, som presser Dating.dk.

Tinder har på få år kapret 50 mio. medlemmer, og det påvirker Viborg-firmaets position på markedet.

- Fremtiden er at drive en stabil forretning på det niveau, den er landet på nu.
Vi kommer ikke til at ændre fokus og prøve at flytte os ud i nogle nicher. Vi arbejder hen mod lancering af et nyt site i 2016, der stadig er med henblik på at være det datingsite, der dækker de fleste brugeres behov og ønsker.
Det er trods alt stadigt den største niche, siger direktør for Dating.dk Henrik Damsgaard til MEDIAWATCH,

Han mener, at bunden for selskabet nu er nået.