Udfordrende første kvartal for B&O
Underskuddet lyder på 106 millioner kroner i første kvartal i dette regnskabsår.
Det er fortsat svært for Bang & Olufsen at sælge fjernsyn og højtalere. Det viser regnskabet, som er blevet offentliggjort i en pressemeddelelse torsdag morgen.
Første kvartal i dette regnskabsår strækker sig fra 1. juni til 31. august, og her fremgår det, at omsætningen i de første tre måneder, er faldet med 30 procent sammenlignet med den tilsvarende periode sidste år. Underskuddet lyder på i alt 106 millioner kroner efter skat.
Ifølge Administrerende direktør Henrik Clausen er nedgangen forventet.
- Resultatet var primært påvirket af oprydningen i slagskanalerne, hvor vi har haft fokus på at nedbringe lagrene hos vores partnere og udvikle vores butiksnetværk, så det i højere grad kan afspejle vores position som luksusbrand. Det er vi nået langt med. Det var forventningen at oprydningen ville have en negativ påvirkning i første halvår, siger han.
Nye produkter skal vende den negative spiral
I løbet af de næste kvartaler lancerer B&O nye produkter i alle kategorier – On-the-go, Flexible og Staged. Elektronikproducenten har allerede præsenteret det nye TV, Beovision Harmony og en ny soundbar.
- Sammen med de øvrige produkter, vi har på vej, kommer det til at bidrage væsentligt til at drive væksten i andet halvår, siger Henrik Clausen.