Kylling til Kina

Rose Poultry er i gang med et massivt markedsfremstød mod øst.

Rose_Poultry.jpg

Repræsentanter fra Vinderup-virksomheden er lige nu i Kina sammen med 14 andre danske fødevarevirksomheder. Målet er at komme ind på det kinesiske marked og dermed skabe både arbejdspladser i Danmark og bedre tal på bundlinjen.

- Hvis vi får de rigtige aftaler i stand, har vi nok en merindtægt på bundlinjen på mellem 5-10 millioner kroner ekstra om året, hvilket dermed også vil betyde danske arbejdspladser, fortæller Brian Jørgensen, der er eksport-salgschef hos Rose Poultry.

Anderledes kylling

En fordel ved det kinesiske marked kan være, at landet aftager nogle andre produkter, end vi er vant til at se i de danske kølediske.

- Her snakker vi såvel om at levere biprodukter som fødder, kråse og vingespidser, som vi ikke kan levere til så mange markeder, men også mange af de mere klassiske produkter som vinger og lår, uddyber Brian Jørgensen.

Rose Poultry forventer at kunne underskrive en aftale med kineserne i løbet af tirsdagen. Forretningsrejsen i Kina varer indtil torsdag.