Fremtidens B&O

For fjerde år i træk er unge fra seks lande samlet for udvikle gode ideer til Bang & Olufsen

14072011_BogO.jpg

41 unge har igen i år været på Innovation Camp hos Bang & Olufsen i Struer. Målet har været at være kreative og udtænke ideer og bud på fremtidens B&O-produkter.

- Innovation Camp er et vigtigt element i virksomhedens udvikling, sagde adm. direktør Tue Mantoni, da campen sluttede torsdag.

- De unge mennesker giver os konkrete ideer, som vi potentielt kan lave forretning ud af. Ideer, som er svære for os at få internt på Bang & Olufsen.

Skihjelm som musikafspiller

De unge har i tre uger boet i Struer og hver dag arbejdet på B&O. Virksomheden betaler for de unges kost og logi. Til gengæld får Bang & Olufsen rettighederne til de produktideer de unge får. En har været med til at designe en skihjelm der fungerer som musikafspiller og GPS på samme tid. Andre har udtænkt en soldrevet iPhone-oplader med soldrevne højttalere.

- Med Innovation Camp får vi øje på fremtidige medarbejdere med evner indenfor det Bang & Olufsen er god til og gerne vil være bedre til. Vi er en innovationsvirksomhed og skal leve af gode ideer, sagde Tue Mantoni torsdag til TV/MIDT-VEST.

Sidste års Innovation Camp endte med et patent på en fremtidig B&O-fjernbetjening. Dette års camp vil formentlig også resultere i et patent - hvilket produkt der er tale om er foreløbig en hemmelighed.