Analytiker: Nyt produkt løser ikke B&O's problemer

Senioranalytiker Morten Imsgard piller lidt ved glansen på B&O's nye flagskib. Han mener ikke superhøjtaleren BeoLab 90 vil få den afgørende betydning, B&O's direktør har sat næsen op efter.

beolab90pressweb.jpg

B&O's leder Tue Mantoni gav virksomhedens nye darling BeoLab 90 store ord med på vejen, da han varslede det nye produkt i sidste uge:

- Det er et produkt, som vi i Bang & Olufsen segmentet virkelig mener, kommer til at vise hele verden, hvor dygtige vi er til akustik, innovation, design og får både Bang & Olufsen og Danmark tilbage på verdenskortet, sagde Tue Mantoni til Børsen.dk.

Morten Imsgard senioranalytiker i Sydbank følger Bang & Olufsen meget tæt, og han modtager BeoLab 90 med blandede følelser:

- Der er ikke nogen tvivl om, at den højtalerlancering for B&O er noget, der vil give genklang jorden rundt i respekterede medier, men ikke noget der løser B&O's problemer på den korte bane.

- Det er et produkt, som kan være med til at understøtte deres branding og over tid måske også være med til at smitte positivt af på salget af andre produkter, men for dem, der havde håbet på, at man var kommet med et banebrydende produkt, som fra i morgen vil bidrage til at vende den udvikling, B&O står i, de må nok være skuffede efter at have set dagens lancering, mener Morten Imsgard.

Han er dog ikke i tvivl om, at Bang & Olufsen vil komme til at tjene ganske gode penge på den nye højtaler. Spørgsmålet er bare hvor mange?