Indehaveren af brændt spil-cafe: - Pisseærgerligt, at vi skal skuffe kunderne

Medindehaveren af PitStop i Skive, Lars Ulrik Finderup, har stadig ikke overblikket over skaderne efter branden i hans forretning. Han frygter, der kan gå lang tid før, kunderne igen kan komme ind og spille.

Det var et sørgeligt syn, der mødte Lars Ulrik Finderup torsdag morgen, da han så sin spil-cafe i centrum af Skive. Tidlig om morgenen havde der været brand i PitStop.

- Det er pisse træls, og lige nu er det uoverskueligt. Det er ikke så mange timer siden, det skete, siger Lars Ulrik Finderup, der er bestyrer og medindehaver af PitStop i Skive.

Først troede han ikke, at der var sket noget alvorligt.

- Jeg blev ringet op kvart over fem, hvor alarmselskabet ringede om, at der var nogle alarmer, der var gået. Jeg troede først, at det var sådan en standardalarm, hvor der lige er et flag, der har blafret foran en føler, men det var det så ikke.

I stedet brændte det i køkkenet, og 12 brandfolk blev tilkaldt til stedet. Branden spredte sig ikke fra PitStop, men lejlighedskomplekset ved siden af blev fyldt med røg, og tre beboere måtte evakueres.

Torsdag morgen forsøgte Lars Ulrik Finderup at få et overblik over skaderne.
Torsdag morgen forsøgte Lars Ulrik Finderup at få et overblik over skaderne.
Foto: Jørgen Ahler, TV MIDTVEST

Skaderne skal gøres op

Lars Ulrik Finderup fortæller, at køkkenet er fuldstændig brændt ned, og at der i resten af lokalerne ligger et lag sod over alt.

- Det betyder, at vi er nødt til at holde lukket. Jeg ved ikke hvor lang tid. Det kan være, det bliver et par måneder, for alt elektronik skal renses igennem for sod, og så skal der skiftes gulvtæpper og males og rengøres. Det bliver en ordentlig omgang, siger bestyreren.

Han skal nu have fat i sin forsikring og en taksator, der kan vurdere præcist, hvor slemme skaderne er.

- Et slag på tasken er, at det måske kommer til at koste 300.000 kroner, men det er ikke til at sige. Plus alt elektronikken i vores automater. Der er automater for to millioner kroner, og jeg ved ikke, hvordan det fungerer med rengøring af dem, og hvor meget der skal til, siger Lars Ulrik Finderup.

Han er glad for, at der ikke kom nogle personer til skade ved branden, men ærgrer siger over, at han nu må skuffe sine kunder og holde lukket.

- Vi kommer til at svigte kunderne i en periode, og vi kan ikke sætte tid på, hvor lang tid det bliver, så det er pisse ærgerligt.