Sommerhusgæster chokerede over mangelfuld rengøring i hus til 12.000 kroner

En familie fik sig noget af et chok, da de skulle overtage et sommerhus i Bjerregård syd for Hvide Sande. Rengøringen var langt fra tilfredsstillende.

I disse coronatider er det ekstra vigtigt, at der er styr på rengøringen, når nye turister flytter ind i sommerhusene. Men for familien Bigom fra Ringsted var oplevelsen en helt anden, da de låste døren op til et lejet sommerhus i Bjerregård syd for Hvide Sande.

- Vi blev chokerede, da vi kom ind i huset. Kvaliteten af rengøringen var helt i bund, siger Vivian Bigom.

Hun fortæller, at blandt andet gardinerne var møgbeskidte, ventilationen var dækket af støv og at der lå lange hår alle vegne i det ellers dyre poolhus, som familien havde betalt 12.000 kroner for en uges ferie i.

Selv efter at to rengøringsfolk havde været forbi og brugt to ekstra timer på rengøringen, var det stadig ikke i orden, og familien måtte på egen hånd kaste sig ud i en hovedrengøring, inden de kunne tage hul på ferien.

- Med coronafaren omkring os forventer jeg selvfølgelig, at rengøringen er fuldstændig i top. Der må der ikke herske tvivl om rengøringen, siger Vivian Bigom.

Mange klager på Trustpilot

Familien Bigom er langt fra de eneste, der er utilfredse. TV MIDTVEST har også snakket med den familie, der har boet i nabohuset. De fortæller, at rengøringen hos dem heller ikke var i orden. Der lå blandt andet lakridser og døde myrer på gulvet.

På Trustpilot er der mange andre gæster, som langer ud efter mangelfuld rengøring i sommerhuse lejet af udlejningsbureauet Novasol.

quoteDet synes vi er rigtig ærgerligt. Vi vil helst have, at dem der kommer, er tilfredse med det, de kommer til.

Mette Lind, Novasol-Dansommer

"Et beskidt og decideret ulækkert sommerhus var, hvad der ventede os, da vi åbnede døren til vores ferie", skriver Tanja Jessen.

"Huset er ikke blevet gjort rent i flere måneder, da vi ankommer," skriver Gert Marboe Jensen.

Hos udlejningsbureauet er man ærgerlige over gæsternes dårlige oplevelser.

- Det synes vi er rigtig ærgerligt. Vi vil helst have, at dem der kommer, er tilfredse med det, de kommer til. På sådan en lørdag har vi mellem ni og ti tusind skift på landsplan, og vi gør alt for at overholde standarderne, siger Mette Lind, regionschef i Sydvestjylland for Novasol-Dansommer

Novasol har tilbudt familiem Bigom 1.700 kroner og en gratis slut-rengøring som erstatning for den mangelfulde rengøring af sommerhuset, men de er langt fra tilfredse.

- Vi ved jo godt, at det ikke er et helt nyt hus, vi kommer til, og det må også gerne bære præg af at være brugt. Men rent skal det være, siger Vivian Bigom.