Køb og lær - Ny tendens inden for e-handel

Der kan være en god fidus i at dele ud af viden og erfaring, når man vil sælge produkter over nettet.

22-årige iværksætter Benjamin Kloster fra Skjern er en af dem, der udover at sælge produkter over nettet også viser, hvordan de skal bruges.
22-årige iværksætter Benjamin Kloster fra Skjern er en af dem, der udover at sælge produkter over nettet også viser, hvordan de skal bruges.
Foto: Kasper Riis Kristensen, TV MIDTVEST

Nye vinde blæser inden for e-handel. Flere og flere virksomheder forsøger nemlig at give kunderne mere end bare gode tilbud, når man som kunde går på indkøbstur online.

Det er blevet populært i detailbranchen at krydre hjemmesiderne med blandt andet guides og videoer, så kunderne ikke bare kan erhverve sig et nyt produkt men også få gode råd til at bruge dem. 

- Det er helt klart noget af det, vi ser mere og mere af. Det skaber i høj grad loyalitet og gør, at man vender tilbage. Vi stoler ikke på virksomheder, men vi stoler på rigtige mennesker, fortæller Dorthe Wimmer, der er forbruger- og detailekspert.

En af dem, der har taget den tendens til sig, er 22-årige Benjamin Kloster fra Skjern. Han er iværksætter og har sin egen webshop, hvor han sælger volleyball-udstyr. Han laver videoer til sin webshop for at vise sine brugere, hvordan man bruger hans produkter bedst muligt.

- Jeg vil prøve at give den der fysiske oplevelse, man får i butikkerne. Ideen er jo, at hvis man bliver ved med at give noget, så tror jeg også, at kunderne bliver ved med at komme, fordi man bliver ekspert, fortæller Benjamin Kloster.

En anden, der også benytter sig af den digitale tidsalders mange forunderlige muligheder, er tidligere triatlet Helle Frederiksen. Hun har igennem hele sin karriere delt ud af sine mange erfaringer på det sociale medie Instagram. 

Hun er ved at starte en ny træningsklub, og der har hendes eskapader online været med til at øge interessen.

- Jeg kan klart mærke, at det, jeg har fået opbygget, er gået hen og blevet noget, jeg virkelig kan bruge, fortæller Helle Frederiksen.

2:20
Se indslag: Benjamin Kloster giver sine kunder lidt ekstra. Der kan være en god fidus i at dele ud af viden og erfaring, når man vil sælge produkter.