Millionerne triller ind i Jesperhus Blomsterpark

Jesperhus har satset benhårdt på børnefamilierne. Det har givet et overskud på knap fire millioner kroner i regnskabet.

- Vi er glade for og tilfredse med, at vores målgruppe børnefamilierne, tager godt imod vores produkt, siger direktør Jesper Overgaard.
- Vi er glade for og tilfredse med, at vores målgruppe børnefamilierne, tager godt imod vores produkt, siger direktør Jesper Overgaard.
Foto: Henning Bagger / Ritzau Scanpix

Det går godt i Jesperhus Blomsterpark. Det viser det seneste regnskab.  

Selskabet bag Jesperhus Blomsterpark og Feriecenter på Mors, Jesperhus Resort ApS, kom i regnskabsåret 2017/2018 ud med et overskud på små 3.9 millioner kroner. Og det er godt 1,1 millioner kroner bedre end året før.

- Det skyldes blandt andet et højere aktivitetsniveau, primært på grund af det gode sommervejr, hvor indtjeningen på madsteder og butikker primært har båret fremgangen, siger direktør Jesper Overgaard.

Børnefamilierne vilde med Jesperhus

Da Jesperhus åbnede sin blomsterpark i 1966, var der 40.000 besøgende. Til sammenligning havde blomsterparken sidste år 231.500 besøgende. Ligesom der sidste år var 261.000 overnatninger i feriecentret. Mange af dem er børnefamilier. 

Jesperhus har nemlig i flere år målrettet deres tilbud til de danske børnefamilier, og det har vist sig at være en rigtig god ide.

- Vi er glade for og tilfredse med, at vores målgruppe børnefamilierne, tager godt imod vores produkt- pallette af oplevelser, hvor udviklingen af vores oplevelsesprodukter i Jungledyret Hugo og hans venners eventyrverden, tiltaler børnefamilierne i stigende grad, siger Jesper Overgaard.

Derfor er det også en udviklingsstrategi, der fortsættes.

- Vores fokus på at skabe en ferieoplevelse, der huskes og tales om i børnefamilierne, er fortsat vores absolutte hovedfokus. Nye oplevelser og værtskab er essentielt for den fortsatte udvikling af forretningen, siger Jesper Overgaard.

Nyt Abeland klart til påske

Derfor arbejder håndværkerne også lige nu intenst på at få den seneste nyskabelse klar til den nye sæson.

- Vi har de seneste tre år investeret et tocifret millionbeløb i udvikling af publikumsfaciliteterne. Lige nu bygger vi et seks en halv millioner kroner dyrt indendørs eldorado for børnene:  Zik & Zak´s Abeland, der skal stå klar, når den nye sæson starter en uge før påske, siger Jesper Overgaard.

Jesperhus er et familieejet selskab, der har en professionel bestyrelse, der sammen med ejerne har sat retningen for udviklingen af selskabet med en ny strategiplan, som er baggrunden for investeringerne i øjeblikket. En plan der løbende justeres efter markedstendenserne.

Jesperhus har cirka 80 fastansatte og 220 sæsonarbejdere. Og netop dem er direktør Jesper Overgaard meget taknemmelige for:

- Jeg er rigtig glad og tilfreds med vores mege

t, meget dygtige medarbejderstab. De har løftet indtjeningen, og derfor er det dem, der er med til at sikre, at vi kan investere fremover og dermed være med i helt front i branchen.