På trods af corona: Nets forventer rekordsalg til Black Friday

En ny undersøgelse fra Nets viser, at forretningerne igen står til at få et rekordsalg til Black Friday. Danskerne kommer dog til at handle mere på nettet.

På få år har forbrugshøjtiden Black Friday vundet mange danske forbrugeres hjerter, og i år ser ikke ud til at blive en undtagelse på trods af coronapandemien. Det skriver Nets i en pressemeddelelse.

Black Friday er ikke længere bare én dag, da mange forretninger har tilbud stort set hele uge 48. Selve Black Friday er i år fredag den 27. november.

Betalingsvirksomheden Nets har igen i år lavet en stor undersøgelse af danskernes planer om at bruge penge på et eller flere Black Friday-tilbud. Undersøgelsen viser i år, at 52 procent har tænkt sig at handle, mens hele 72 procent af de 18 til 29-årige vil købe noget.

Det er en lille stigning i forhold til 2018 og 2019.

Især på nettet

Men selvom coronapandemien ikke har frataget danskerne deres lyst til at bruge penge, så ændrer det dog alligevel på den måde, vi kaster os over tilbuddene på, viser Nets’ undersøgelse.

- Vi har tidligere spurgt vores kunder, der blandt andet er detailforretninger, om deres Black Friday-tilgang i år. Og flere har rykket en del af salget over i webshops, og de klassiske køtilbud i forretningerne er i stedet erstattet med en Black Friday-uge, så gæsternes besøg bliver spredt over længere tid, forklarer Natalia Laursen, der er marketingchef i Nets i pressemeddelelen og fortsætter:

- Og den tilgang ser ud til at flugte meget godt med forbrugernes tilgang. Hele 72 procent i YouGov-undersøgelsen svarer, at de kommer til at handle mere online i år på grund af corona.

Undersøgelsen viser også, at hver fjerde har tænkt sig at bruge udbetalte feriepenge på tilbud, og varer som tøj, sko og elektronik ser ud til at være øverst på ønskesedlerne.


Læs flere artikler fra Midt- og Vestjylland eller i kategorien Forbrug.