250.000 tv-kunder hos YouSee er ramt af teknisk fejl

Mange YouSee-kunder må forberede sig på, at udvalget af tv-kanaler er begrænset nytårsdag.

De fleste klager over, at Discoverys kanaler er forsvundet, og at de ikke har mulighed for at vælge nye kanaler i stedet.
De fleste klager over, at Discoverys kanaler er forsvundet, og at de ikke har mulighed for at vælge nye kanaler i stedet.
Foto: Sarah Christine Nørgaard / Ritzau Scanpix

Hvis man er kunde hos YouSee og har tænkt sig at tilbringe nytårsdag foran tv-skærmen, så skal man forberede sig på, at udvalget af tv-kanaler ikke er så stort, som man måske kunne ønske.

En teknisk fejl har således betydning for omkring 250.000 såkaldte bland selv-kunder.

Det oplyser Mai-Britt Noe, der er kommunikationsrådgiver hos YouSee.

- De kunder, der har bland selv, har problemer med at kunne fravælge Discoverys kanaler og kan dermed heller ikke vælge andre kanaler, siger hun.

- Det er en teknisk fejl i vores bland selv-afdeling. Vi er i fuld gang med at kigge på det, og det bliver løst hurtigst muligt, tilføjer hun.

2:15
Se også TV MIDTVESTs nytårsreportage.

Frustrerede kunder

Fejlen har allerede givet problemer for mange YouSee-kunder, der har luftet deres frustrationer på YouSees Facebook-side.

De fleste klager over, at Discoverys kanaler er forsvundet, og at de ikke har mulighed for at vælge nye kanaler i stedet.

Mai-Britt Noe understreger, at Yousees teknikere i øjeblikket arbejder på højtryk for at få løst problemet.

I mellemtiden må kunderne klare sig med de kanaler, der har været del af deres pakke - altså eksklusive Discoverys kanaler.

- Vi har ingen tidshorisont for, hvornår problemet bliver løst, men det er noget, vi har fuld fokus på, siger Mai-Britt Noe.

Det er ifølge Mai-Britt Noe for tidligt at sige noget om, hvorvidt de berørte kunder vil blive kompenseret på grund af fejlen.

/ritzau/