Vestjysk Bank: Download app eller betal ekstra

Vestjysk Bank kræver, at deres kunder henter en bestemt app for at slippe for gebyrer. Urimeligt mener flere kunder, hvis mobil ikke kan hente appen.

2:03
Linda Kjærsgaard føler sig diskrimineret, fordi hendes bank har ændret betingelser, så hun er tvunget til at skifte mobiltelefon.

Vestjysk Bank ændrer betingelserne for deres kunder mellem 18 og 65 år. Nu skal de hente bankens egen app og betalingsappen Swipp til mobiltelefonen. Ellers vil kunderne komme til at betale gebyrer for blandt andet betalingskort og betalinger. Det irriterer flere kunder, en af dem er Linda Kjærsgaard, hendes mobil er nemlig fem år gammel, og den kan slet ikke hente de to apps. 

- Jeg blev vred, fordi det kan ikke passe, at man skal straffes fordi man ikke har en ny telefon, som ikke er up to date, siger hun.

Hun bliver bakket op af flere andre på Vestjysk Banks Facebookside.

- Tror I ikke, at I kunne finde en anden måde at promovere jeres ting på. For eksempel lave apps der er bedre end konkurrenterne i stedet for at tvinge folk til at bruge det, skriver Casper Skydt. 

Hos Vestjysk Bank vedkender man sig, at man med de nye betingelser håber på at få flere brugere på deres apps. 

-Vi vil gerne have kunder på Swipp-appen, fordi det er med til at skabe en økonomi i Swipp-appen, selvfølgelig vil vi gerne have kunder, men det er ikke alene det, siger Jan Uldsø Madsen, der er administrerende direktør i Vestjysk Bank.

Linda Kjærsgaard må nu fra første februar indstille sig på at betale gebyrer, når hun ikke bruger betalingsappen Swipp.