Sådan vil Lemvig blive kendt

Krabber, festival-dage og en grøn profil skal fremtidssikre Lemvig og profilere kommunen både i Danmark og i udlandet.

lemvig-havn.jpg

Lemvig har sat sig et mål: Resten af Danmark - og også gerne udlandet - skal fremover kende kommunen på nogle helt bestemte ting.

Helt konkret på krabber, en vestjysk fødevarefestival og spændende klima-projekter.

Lemvig Kommune har den seneste tid arbejdet på at definere sig selv og forsøge at lave en branding-strategi. Fotokonkurencer, workshops i både Lemvig og Thyborøn og dialog med borgere og erhvervslivet munder nu ud i en handlingsplan.

Krabbefestival og beliggenhed
Blandt andet skal der til næste år være krabbefestival på Lemvig Havn. Og en fødevarefestival skal supplere fiskedagene i Thyborøn, der fejrer 40 års jubilæum. Havnen og de mange historier, der ligger her, skal markedsføres endnu mere og så skal der fokus på Lemvigs smukke beliggenhed.

Lemvig Kommunes kommunikationschef, Kristian Hansen, forklarer, at området har mange spændende klima-projekter og energi-historier, som skal fortælles. Blandt andet gennem et nyt internationalt Klimatorium.

- I vores område har vi et hav af fantastiske historiefortællere , og utrolig mange gode historier, siger Kristian Hansen og fortsætter.

- Vi vil tage alle kommunikationsplatforme i brug – lige fra store events over sociale medier til helt nye online marketingsinitiativer.

Image-projektet søsættes i januar 2017.