Rotten: Blev varehuschefens dyre mareridt

Det kostede dyrt, da Kvickly i Lemvig i september havde besøg af en rotte. Varehuschefen anslår et tab på halvanden million kroner.

En rotte havde fundet vej ind i Kvickly i Lemvig, som måtte lukkes ned i fire dage.
En rotte havde fundet vej ind i Kvickly i Lemvig, som måtte lukkes ned i fire dage.
Foto: Ritzau Scanpix

I slutningen af september fik Kvickly i Lemvig uventet besøg – et besøg, der skulle vise sig at komme til at koste varehuset dyrt.

- Det har nok kostet os på den forkerte side af halvanden million kroner, fortæller varehuschef Johan Drejer til Dagbladet Holstebro-Struer.

En rotte havde fundet vej ind i butikken, som så måtte lukkes ned i fire dage, mens 25 personer fra et rengøringsfirma desinficerede butikken.

Det tunge skyts var kørt i stilling for at fange rotten.
Det tunge skyts var kørt i stilling for at fange rotten.
Foto: Johan Drejer

Johan Drejer blev ringet op i bilen på vej på arbejde fra bopælen i Roslev:

Johan Drejer, varehuschef i Kvickly Lemvig
Johan Drejer, varehuschef i Kvickly Lemvig
Foto: Ragnhild Aleksandra Dam, TV MIDTVEST

- Min allerførste tanke var nogle ord, der ikke egner sig til tryk. Men jeg kendte mekanismerne, der går i gang, når man har et rottebesøg. Jeg har prøvet det før i en anden forretning, hvor jeg var ansat, men det er en frustrerende periode.

- Havde det været ens egen fejl, var det noget, man kunne lave om på. Men her er det bare uheldige omstændigheder, der gjorde, at rotten kom ind, siger Johan Drejer til avisen.

Tabet på over halvanden million kroner skyldes tabt indtjening og omsætning samt udgifter til rengøring.

27:34
Se også: TV MIDTVESTs yngste studievært forsøger sig som rottefænger. Om hun får fanget en rotte? Det kan du se i det nyeste afsnit af Hyret eller Fyret.