Rotten: Blev varehuschefens dyre mareridt
Det kostede dyrt, da Kvickly i Lemvig i september havde besøg af en rotte. Varehuschefen anslår et tab på halvanden million kroner.
I slutningen af september fik Kvickly i Lemvig uventet besøg – et besøg, der skulle vise sig at komme til at koste varehuset dyrt.
- Det har nok kostet os på den forkerte side af halvanden million kroner, fortæller varehuschef Johan Drejer til Dagbladet Holstebro-Struer.
En rotte havde fundet vej ind i butikken, som så måtte lukkes ned i fire dage, mens 25 personer fra et rengøringsfirma desinficerede butikken.
Johan Drejer blev ringet op i bilen på vej på arbejde fra bopælen i Roslev:
- Min allerførste tanke var nogle ord, der ikke egner sig til tryk. Men jeg kendte mekanismerne, der går i gang, når man har et rottebesøg. Jeg har prøvet det før i en anden forretning, hvor jeg var ansat, men det er en frustrerende periode.
- Havde det været ens egen fejl, var det noget, man kunne lave om på. Men her er det bare uheldige omstændigheder, der gjorde, at rotten kom ind, siger Johan Drejer til avisen.
Tabet på over halvanden million kroner skyldes tabt indtjening og omsætning samt udgifter til rengøring.