Socialdemokrat fører analog valgkamp

Kommunal- og regionsrådsvalget nærmer sig så småt. Derfor er politikerne begyndt at føre valgkamp, dog på lidt forskellige måder.

lars_moller_pedersen.jpg
Foto: Jacob Krogsgaard Nielsen, TV MIDTVEST

Det begynder så småt at dufte af valg. Den 21. november går det løs, når hele landet skal stemme ved kommunal- og regionsrådsvalget.

Landsdelens politikere er allerede begyndt at røre på sig og føre valgkampagne, mange af dem på de sociale medier.

Nogle går dog noget mere traditionelt til værks. En af dem er Lars Møller Pedersen fra Struer, der i dag var ude at fiske stemmer.

- Jeg tror på, at det, som folk gerne vil, er at lytte på, hvad det er for nogle visioner, vi har som politikere, siger Lars Møller Pedersen, som stiller op for Socialdemokratiet.

Det er tredje gang, socialdemokraten stiller op til kommunalvalget. Denne gang stiller han også op til regionsrådsvalget. Og i dag valgte han så at gå rundt i Struer og stemme dørklokker.

- Man skal bruge en hel lørdag på at gå ud og stemme dørklokker, så man ikke bare gemmer sig bag en skærm på de sociale medier, men man faktisk får mulighed for at høre folk, hvad der rører sig, siger Lars Møller Pedersen.

- Og så er det det, der gør, at folk lærer, hvem man er som kandidat.

Digital strategi i Skive

Også i Skive bliver der ført valgkamp. Men hos Rune Leth Svenninggaard er det de digitale muligheder, der bliver prioriteret højt.

- Jeg kan nå hele Skive Kommune på de sociale medier. Jeg har haft berøring via de sociale medier med stort set alle borgere i Skive Kommune, siger Rune Leth Svenninggaard.

Rune Leth Svenninggaard håber, at han, ved at være på de sociale medier, kan nå ud til især de 18 til 25 årige. 

1:59
Der er stor forskel på, hvordan de forskellige politkkere fører kampagne frem mod kommunalvalget i november.