Unge tjener godt på at blogge

Virksomheder bruger i stigende grad bloggere til at markedsføre deres produkter. Mød her Michelle Nielsen, der tjener gode penge på at markedsføre virksomheder på sin blog om mode og livsstil.

Blogger_Modemagasinet.jpg

Flere og flere firmaer vælger at bruge bloggere i deres markedsføring. De forærer simpelthen deres produkter til unge mennekser, som viser billeder og skriver om produkterne på deres blogs på internettet. På den måde rammer virksomhederne via de sociale medier en ung målgruppe, der ellers er svær at fange.

Michelle Nielsen er fra Ikast, men bor i dag i Århus, hvor hun studerer. Hver dag lægger hun billeder og indlæg ud  på sin mode- og livstilsblog, Stone Muse, som bliver fulgt af næsten 5.000 personer. Og det giver et godt supplement til SU'en.

- Jeg tjener nok ca. halvdelen af, hvad jeg ville få som fx kassedame i et supermarked, forklarer Michelle Nielsen.

Pengene kommer fra sponsorerede indlæg, reklameindtægter fra de reklamer, hun har på bloggen, og så får hun procenter, når hun henviser til andre hjemmesider fra sin blog.

Desuden får den unge Ikast-pige næsten dagligt tilsendt produkter, som giveren håber, at hun vil skrive om på sin blog. Det kan være sko, solbriller, cafébesøg og skønhedsprodukter.

Bloggere er en nødvendighed

En af de forretninger, der i ofte bruger bloggere til markedsføring, er Naturskøn i Århus.

Her bliver bloggerne fx inviteret til særlige blogger-aftener, hvor de får information om produkterne. Ofte ender aftenerne også med, at bloggerne får kasser fyldt med økologiske skønhedsprodukter med hjem som gave.

- Vi gør det, fordi vi er nødt til at erkende den magt bloggerne har - også markedsføringsmæssigt, siger Rikke Kamstrup, der er PR-agent  i Århus.

Du kan få et indblik i blogger-verdenen i Modemagasinet på TV MIDTVEST i aften. Her besøger vi Michelle Nielsen i Århus, men vi møder også fire piger i Holstebro, der netop har fået en fod indenfor i det etablerede blogger-netværk 'Bloggers Delight'.

Se med kl. 19:30 - eller se første episode af Modemagasinet her: 

9:08
Modebloggere får mere og mere indflydese på danskernes tøjjkøb. Mød nogen af dem i denne udgave af modemagasinet