Brian er utilfreds med Eniig: - Efter to timer lagde jeg røret på

Brian Schmidt kritiserer Eniig for sin håndtering af lukning og flytning af tv- og internetsignal.

2:32
På søndag slukker Eniig Fiber for internet- og tv-signalet. Op mod 15.000 har endnu ikke valgt ny udbyder.
Foto: Simon Hyllested, TV MIDTVEST

Brian Schmidt fra Egebjerg nord for Vinderup er ikke begejstret for Eniig, som den 31. januar lukker for tv- og internetsignalet flere steder. 

- Den 20. fik vi en besked fra dem om, at vores signal lukkede den 31. Men da vi stod op den 21., var der ikke mere signal. Så havde de lukket for det.

- Jeg prøvede at ringe til dem, og så fik jeg at vide, at jeg skulle snakke med en anden, og så gik jeg og ventede i to timer på, at de skulle ringe tilbage, eller at de skulle stille om til ham den anden, og der skete aldrig en disse.

Hvad synes du om det?

- Det, synes jeg, er dårligt. To timer er længe bare at gå rundt med en telefon og vente. Og så efter to timer lagde jeg røret på.

Det er især kunder i Herning, Silkeborg, Viborg, Favrskov, Vesthimmerland, Skive og Ikast-Brande, der bliver berørte af Eniigs nedlukning.

- Vi har skiftet til et andet selskab, og det er ikke et selskab, de har anbefalet. De snakkede jo om Stofa, og vi har taget Fibia i stedet for. Det er nok også derfor, de ikke havde så travlt med, at vi kom igennem, når vi ikke havde valgt dem.

Hvad tænker du om den kundeservice, de har leveret?

- Jeg tænker i hvert fald, at jeg aldrig kommer til at bruge det selskab igen.