Superstjernes klubskifte får salget af underbukser til at stige i Herning

I weekenden var Cristiano Ronaldo tilbage i den røde trøje for Manchester United, og det er noget, der kan mærkes her i landsdelen, hvor JBS samarbejder med superstjernen.

Den verdensberømte fodboldstjerne Cristiano Ronaldo og Herning er to ting, de færreste nok forbinder med hinanden. Men den portugisiske angriber får lige nu salget fra underbukser og strømper fra Herning-virksomheden JBS til at skyde i vejret.

Siden 2013 har JBS arbejdet sammen med Ronaldo om undertøjslinjen CR7, og det er den, der nu har fået et boost, efter verdensstjernen fornyelig skiftede klub fra italienske Juventus til Manchester United i England.

- Det giver lidt ekstra salg, end hvad vi plejer. Før han skiftede klub, solgte vi det kontinuerligt, men efter skiftet var der et sving opad i salget. Så det kan vi godt mærke, siger butikschef Michael Charly Bjerg fra Sport24 i HerningCentret.

Butikschef Michael Charly Bjerg kan godt mærke, at interessen for CR7-produkterne er stedet i Sport24.
Butikschef Michael Charly Bjerg kan godt mærke, at interessen for CR7-produkterne er stedet i Sport24.
Foto: Sebastian Engelberth Hansen, TV MIDTVEST

Fra 2003 til 2009 spillede Ronaldo også i Manchester United, og rigtig mange fodboldfans fra hele verden kiggede derfor med, da han i weekenden for første gang var tilbage i den røde trøje på hjemmebanen Old Trafford. Her blev det til to mål fra den kendte angriber.

- Det var fantastisk på alle måder. Et er, at vi har en forretning at køre med Ronaldo og en forretning, som vi er meget glade for. Men det er ikke bare i forretningsøjemed, at man sidder og hopper lidt højere af sådan en oplevelse. Det er bestemt også, fordi alle hos JBS ønsker ham det bedste, siger Morten Ginnerskov Jensen, der er brandmaneger for CR7-undertøjet ved JBS.

Vil satse mere på Asien

JBS sælger allerede Ronaldos undertøjsserie i 50 forskellige lande, hvor omsætningen har rundet et tocifret millionbeløb, men den midtjyske tekstilvirksomhed håber at kunne indtage flere markeder i fremtiden.

- Vi skal til at speede op for nogle processer på de fjernmarkeder, som kan øge volumen markant. Asien er jo det næste store fodboldmarked, og Asien er i forvejen et marked, hvor kendiseffekten betyder meget, siger brandmaneger Morten Ginnerskov Jensen.

Ifølge ham er det vigtigt for kendiseffekten og undertøjsbrandet, at Ronaldo har fået lov til at beholde nummer 7 på trøjen.

- Det vil være en underdrivelse at sige, at det ikke har den store betydning. Ronaldo er i dag en definition på et 7-tal, og da vi har brugt otte år på at bygge et brand, der hedder CR7, så havde det selvfølgelig ikke været optimalt, hvis han rendte rundt og spillede med et andet nummer på ryggen, siger brandmanegeren.