Bjørneskind og fly skal sælge mad

Det handler ikke kun om god mad og lækre vine, når kunderne skal vælge restaurant. Også udsmykning og indretning spiller en væsenstlig rolle.

1:47

En spitfire fra LA i loftet, en budweiserreklame fra en liggerstore i Illinoise, Snesko, lædersaddel og instrumenter. Alt sammen hentet til Herning fra USA  for at få ben og bøffer til at glide lettere ned på den nye restaurant som kæden Bone's åbner i Hjembyen på torsdag.

-Hvis samtalen er lidt træg, så kan man altid snakke lidt om noget der hænger på væggene, hvis det er, siger Kristian Kaasgaard, der er medejer af Bone's i Herning

 

Historien om Bone's bygger i virkeligheden på en fantasihistorie om Sam Bone en benelskende amerikaner.

- Sam Bone er jo en fiktiv person, som vi har skrevet en historie om, og den historie ender aldrig, hvis vi bare bliver ved med at skrive et kapitel mere på hans idéer, siger Kristian Kaasgaard.

 

Og Bone er vild med Amerika. Det er ejerne også, og det kan ses.

-Vi skal jo blive ved med at lege, så længe vi kan, understreger Kristian Kaasgaard.

 

Når man i restauranten i fremtiden både kan smile til en kronhjort og vinke til en hvid harmonika, så skyldes det 25 års rejser til USA efter effekter.

-Der er nogle markeder, som er på forskellige tidpunkter fast hver måned. Og der er nogle forhandlere, som ved vi kommer, forklarer Tom Sørensen, der er medejer af Bone's i Herning.

 

Samtidig med at den nye restaurant åbner på torsdag, så lukker den afdeling i Herning hvor hele ben-eventyret startede for over 25 år siden.

-Det er ligesom at hive hjerteblod ud. Det er der ingen tvivl om, men det gør ikke så meget at hælde hjerteblod ud, når man står i sådan nogle lokaler, som vi står i nu, siger Tom Sørensen.

I alt har udsmykningen af den nye Bone's kostet mellem 250 og 300 tusinde kroner.