Tvis-købmand har opskriften på succes for købmandsbutikker

Købmændene i de små byer er i krise. Den den krise vil en købmand fra Tvis gøre op med ved hjælp af gode tilbud.

Siden 2006 er der lukket 919 butikker i byer med under to tusind indbyggere rundt om i landet. I 2016 var der dog kun seks butikker, der lukkede i de små byer. Tvis-købmanden Martin Abildgaard mener selv, at han har opskriften på, hvordan man overlever i discount-krigen og får en positiv udvikling i de små samfund.  Når han handler varer til sin butik, handler han stort ind og banker priserne i bund.

- Hvis ikke jeg er ude med masser af skarpe tilbud, så er det som om, vi bare går i stampe og træder vande, siger den 32-årige købmand.  

Den strategi har udmøntet sig i knaldtilbud på Facebook til de handlende. Eksempelvis rundstykker til 95 øre og billigere vaskemiddel end ved grænsen. 

- På Facebook kan man jo måle populariteten på ens tilbud på, hvor mange likes ens opslag har fået, siger Martin Abildgaard.

Hele strategien er lagt er ud fra devisen:

- Hellere en hurtig 5'er end en langsom 10'er, fortæller Martin Abildgaard.

Martin Abildgaard håber på at åbne en ny og større butik i Tvis inden for de nærmeste fremtid.