Telenor-fejl: Mekaniker ti uger uden telefon og net

Mekaniker Jesper Petersen fra Ikast har været uden telefon og internet i ti uger på grund af en fejl hos Telenor.

En fejl i teleudbyderen Telenors systemer har betydet, at mekaniker Jesper Petersen fra Ikast har været uden telefon i ti uger.

- Status er lige nu, at det stadigvæk ikke virker. På 10. uge har jeg ikke haft internet og telefon. Det er helt grotesk, siger Jesper Petersen.

Lang sej kamp

 De første uger ringede han hver dag til Telenor og fik løbende forskellige meldinger på, hvad der var galt. Efter tre uger og en hel del frustration, stod det dog klart, at nummeret var forsvundet Telenors databaser under en overflytning til et nyt system.

Man ringer ind og siger igen og igen, jeg har altså et firma og et hovednummer, der skal køre. Og de svarer, at det kan de da godt se, er et problem, men der sker jo ikke noget, siger Jesper Petersen.

Siden har han forsøgt at skifte til Telia, men fordi nummeret ikke kan findes hos Telenor, er det ikke muligt at skifte.

Telenor beklager

 Sagen ser ikke godt ud for Telenor, som også beklager, at den overhovedet er opstået.

- Jeg føler virkelig med Jesper. De fleste ville nok kunne sætte sig ind i, at hvis man er uden internet i adskillige uger, så er det ikke særlig rart. Det er selvfølgelig vores skyld, at det er sket, siger teknisk direktør i telenor, Rihcard Stiggaard

- Grunden er, at til at vi flyttede alle vores fastnetnumre. 250.000. Det er en kæmpe flytning, som er emget kompliceret at lave, og i den forbindelse har der selvfølgelig været nogle småfejl og  en af dem, har så ramt Jesper id et her tilfælde. og det kan vi kun beklage, siger Richard Stigaard.

Richard Stigsgaard anslår, at op mod 100 fastnetkunder kan været fået samme fejl som Jesper Petersen. Efter at sagen nu er endt på chefens bord, har Telenor sat andre folk på sagen, så teleudbyderen regner med at kunne hjælpe Jesper Petersen videre i løbet af et par dage.

I videoen kan du se et indslag om sagen:

01:52 Luk video