Største sponsoraftale i FCM's historie

FC Midtjylland skal de kommende år spille i nye trøjer fra amerikanske Nike. Det er den største aftale i klubbens historie, siger FCM's kommercielle direktør.

10013423_768091176644816_5911045917359808122_o_0.jpg

FC Midtjylland skal spille i Nike-uniformer i de kommende sæsoner.

- Det er den største sponsoraftale i klubbens historie, slår kommerciel direktør Jacob Jørgensen fast overfor TVMIDTVEST.dk

Jacob Jørgensen vil ikke løfte sløret for, hvor mange millioner aftalen med giganten Nike fra USA.

Men med tidligere aftaler fra supermarkedskæden SPAR og Hessel in mente, står det klart, at aftalen beløber sig på mindst et to-cifret millionbeløb.

Aftalen er et samarbejde mellem Nike og Sportsmaster, der fremover vil stå for salget af FCM-merchandise i hele landet. Dermed bliver det lettere at købe de nye Nike-trøjer i hele landet.

- Vi er godt gammeldags stolte over at indgå partnerskab med fodboldbrandet, og vi glæder os til et langt og succesrigt samarbejde, siger Jacob Jørgensen i en pressemeddelelse.

Mesterskab og Champions League har betydning

Det har været under opsejling i et stykke tid, at FC Midtjylland skulle have ny trøjesponsor, efter den tidligere sponsor Wunderelf ikke længere kunne levere varen. Forhandlingerne med giganten Nike er ikke blevet sværere, efter at FCM er blevet mestre og har haft Champions League kvalifikation med til forhandlingsbordet.

- Der er ingen tvivl om, at det er væsentligt for Nike og Sportsmaster, at vi har vundet, og det har en rigtig stor betydning, siger Jacob Jørgensen til TV MIDTVEST.

Retaildirektør i Sportsmaster Jack Friis lægger også vægt på, at samarbejdet med alle regionens klubber ligger til grund for, at aftalen er interessant for Sportsmaster.

- Udover selv at befinde sig i den absolutte top repræsenterer FC Midtjylland bredden gennem de 150 samarbejdsklubber spredt ud over regionen. Så også her er der et perfekt match til Sportsmasters ønske om ambition om dels at være professionel leverandør til toppen og samtidig at levere sportsprodukter til den bredere danske befolkning," siger Jack Friis i en pressemeddelelse.

Fakta om Nike

- Nike er verdens 18. mest værdifulde brand.- Nike har en markedsværdi på 86,2 milliarder dollars (576 milliarder kroner).- Har hovedsæde i staten Oregon i det vestlige USA.- Udtales ikke som navnet Mike, men i stedet: Nikeey.