Skyline opkrævede penge efter konkurs

Skyline indkrævede stadig penge for maj måned, selvom internettet forsvandt hos tusindvis af kunder.

Tusindvis af kunder oplevede den 11. maj at internettet blev meget langsomt eller helt forsvandt. Support var der intet af, for Skyline var gået konkurs. Alligevel dumpede der regninger for maj måned ind i brevkasserne. Nu har mange henvendt sig til Forbrugerrådet, de nægter af betale. Det skriver Dr.dk.

- Typisk har de ikke kunne komme igennem til kundeservice, og internetforbindelsen var dårlig eller manglende. Derfor konkluderede en del af dem, at virksomheden må være gået fuldstændig i sort, og at aftalen ikke gjaldt mere, og de har derfor tegnet et nyt internetabonnement et andet sted, siger afdelingschef i Forbrugerrådet, Vagn Jelsøe til Dr.dk

Må gerne tage sig betalt

Selvom Skyline er gået konkurs, må firmaet gerne tage sig betalt, hvis den service de tilbyder stadig fungerer. Men da internettet fra Skyline enten blev langsomt eller forsvandt, mener Vagn Jelsøe ikke at firmaet har opretholdt servicen.

- Det centrale er, at virksomheden ikke har ydet den service, man har forpligtet sig til, og man har ikke ydet support. Udgangspunktet er, at selv om man går konkurs, men bliver ved med at levere ydelsen, så kan man godt tage sig betalt for den. Men ud fra de henvendelser vi har fået, så har det ikke været tilfældet, siger han til Dr.dk

Vagn Jelsøe opfordrer nu kunderne til at gøre indsigelse mod Skylines betalingskrav. Skyline havde 40.000 kunder i Danmark.