Ronaldo-satsning giver overskud hos JBS

Undertøjsproducenten JBS mere end fordobler overskuddet til 16 mio. kr. og forlænger samarbejdet med Cristiano Ronaldo.

JBS's partnerskab med fodboldspilleren Cristiano Ronaldo begynder nu at vise sig som en god økonomisk investering.

Undertøjsproducentens regnskab for 2015/16 viser en vækst i nettoomsætningen fra 209,6 millioner kroner til 232,6 millioner kroner. Samtidig er overskuddet før skat mere en fordoblet fra 7,3 millioner koner til 16,1 millioner kroner.

- Vi har sat en masse nye ting i gang, som har kostet nogle år, men det har vi været bevidste om. Det tager tid, før man har bygget et brand op, og det giver afkast, men det høster vi af nu. Det går rigtig godt, og det er dejligt, siger Michael Alstrup.

CR7 hedder undertøjskollektionen, som sælges i butikker i det meste af verden. Men det er ikke kun den, der er årsagen til det gode JBS-regnskab.

- Det har været en mulighed for at få alle vores brands ud til nye markeder. Det er lykkes, for alle vores brands er faktisk vækstet, siger Michael Alstrup.

Læs også Ronaldo fordobler JBS

Forlænger samarbejdet med Ronaldo

Samarbejdet med Cristiano Ronaldo har været så godt, at JBS nu har forlænget kontrakten, som oprindeligt løb frem til 31. december 2017.

- Vi har forlænget frem til og med hele 2018 med mulighed for at forlænge til 2019 og 2020, siger Michael Alstrup.

I sommer afslørede JBS, at de har indgået et nyt samarbejde med en kendis, den amerikanske model, sanger og skuespiller Carmen Electra. Herning-virksomheden vil ikke udelukke, at der komme et nyt samarbejde i fremtiden.

- Lige nu har vi rigeligt travlt. Men vi får henvendelser ind i mellem, og der kan jo komme navne, som vi ikke kan sige nej til lige som med Cristiano Ronaldo. Men lige nu har vi ikke nogen aftaler, siger Michael Alstrup.

Læs også Carmen Electra og JBS i nyt samarbjede