Rekordtilgang af kunder i Sparekassen Thy

Mere end 2.000 nye kunder har siden årsskiftet valgt én af Sparekassen Thys afdelinger. Det er ny rekord.

Sparekassen Thys 13 afdelinger oplever alle tilgang. 150 af kunderne har faktisk aldrig været i Thy. De er nemlig kommet ind via Sparekassen Thy Danmark, der er sparekassens fjernkundeafdeling. 

Det oplyser pengeinstituttet på sin hjemmeside.

- Vi kan se, når vi laver analyser, at kunderne kommer, fordi vi leverer en god service og et godt stykke håndværk. Vores engagement og involvering i lokalsamfundet har også en betydning – men, der er ingen tvivl om, at vores grundlæggende holdning til, hvordan man driver bank, er det, der matcher kundernes ønsker, fortæller områdedirektør Per Knudsen.

Kundetilstrømningen har vendt udlånskurven
I 2015 og igen her i 2016 har den massive kundetilstrømning bidraget til, at et mangeårigt lettere fald i udlånet nu er vendt til vækst. I 2015 voksede udlånet med godt 8%, og her i 2016 fortsætter tendensen.

Tilgængelighed er vigtig
I finanssektoren er der en trend i, at der skal effektiviseres. Blandt andet i forhold til den tilgængelighed, der skal være til medarbejderne. Sparekassen Thy oplever, at både nuværende og nye kunder sætter stor pris på, at man kan få fat i sin rådgiver, når man har behov for det, uden at man skal igennem en telefonsluse.

- Det er klart, at den service og tilgængelighed koster mange penge, men vi kan se det virker, og det er den måde, vi ønsker at drive vores sparekasse på, slutter Per Knudsen.