Region bruger kvart million på Facebook

Region Midtjylland holder sig ikke tilbage på Facebook. I år bruger regionen 250.000 på annoncering.

Foto: Skærmbillede, Facebook

I modsætning til tilbageholdende kommuner er Region Midtjylland ikke bleg for at give den gas på Facebook. I 2016 bruger regionen således  250.000 på Facebookannoncering. Det fortæller DR Midt & Vest.

For eksempel har regionen for nyligt lavet en tegnefilm om Skovflåt, som 383.000 har klikket på. 

- Hvis vi med en lille video kan aflaste Lægevagten, er pengene hurtigt tjent hjem igen, fortæller regionens kommunikationschef, Birgitte Thingholm.

I alt har Region Midtjylland et annoncebudget på 5,3 millioner, hvoraf Facebookannoncerne altså udgør knap fem procent. Og det sociale medie er uundgåeligt i forhold til markedsføring anno 2016.

- Det bliver man simpelthen nødt til, hvis man vil være sikker på at blive set, siger marketingschef Ib Potter fra virksomheden, CO3, der har specialiseret sig i online marketing.

Til dem, der ikke er på Facebook, er regionen ligeledes på vej med et elektronisk nyhedsbrev.