Politiets nye våben er et hashtag

Politiets nye våben er et hashtag

Midt- og Vestjyllands Politi er gået til tasterne. Twitter er den nye kommunikationsplatform, der skal sikre tættere kontakt til borgerne.

De sociale medier facebook, instagram og Twitter vinder frem i befolkningen. Nu håber også politiet med på bølgen med en Twitter-profil. Hashtags er blevet politiets nyeste våben, i forsøget på at komme i tættere kontakt med borgerne

 - Rigtig mange borgere bruger de her sociale medier, og det er der vi kan få vores budskaber hurtigt ud på en nem og let tilgængelig måde, fortæller leder af vagtcentral i Midt- og Vestjyllands Politi Carsten Henriksen.

Hele politiet er med

I løbet af det seneste år har næsten alle politikredsene i Danmark oprettet en profil på Twitter. I tirsdags hoppede politiet i Midt- og Vestjylland også med på vognen. Ideen med en Twitterprofil er god. Det mener Ib Potter, der er ekspert i sociale medier og online marketing. Han mener, det kan blive en stor succes, hvis politiet forstår at bruge det rigtigt.

- Jeg synes, det er super, politiet er kommet på Twitter, for nu kan jeg få nogle oplysninger fra politiet, men også fordi jeg kan komme i kontakt med dem, siger Ib Potter, onlinemarketingchef hos CO3 i Ikast.

Midt- og Vestjyllands Politi har i skrivende stund 534 følgere på Twitter. Du kan finde og følge politiet her.