Indsats: Flere tyske gæster til Nordvestjylland

Flere turister og større aktivitet i Nordvestjylland til sommer. Det skal en ny kampagne i foråret sørge for.

Limfjorden.jpg

Destination Enjoy Limfjorden, der består af kommunerne Lemvig, Holstebro, Struer, Skive og Morsø, forventer stor fremgang i antallet af tyske gæster i 2017. For at understøtte og udbygge fremgangen har Enjoy Limfjorden netop iværksat en stor markedsføringskampagne på det tyske marked i samarbejde med bl.a. VisitDenmark og Dansk Kyst- og Naturturisme.

Kampagnen skydes i gang med den store tyske feriemesse ”Reisen” i Hamborg, hvor der forventes op mod 80.000 besøgende. Dernæst følger en stor online kampagne i løbet af foråret og sommeren.

Lederen af Enjoy Limfjorden, Peter Emsenhuber Graversen, udtaler:

- Vi sender et stærkt team afsted til Tyskland i fem dage fra d. 8-12 februar. Rejsemessen i Hamborg er en god indikator på, hvor stor interessen er for vores område, og messen bliver brugt som input til produktudviklingen hos os, hvor vi analyserer, hvordan de tyske gæster reagerer på vores medbragte kampagnemateriale. Det giver os efterfølgende mulighed for at tilpasse den digitale markedsføring til at have størst mulig effekt, da det er online den største indsats finder sted, siger lederen af Enjoy Limfjorden, Peter Emsenhuber Graversen. 

Enjoy Limfjorden har for eksempel et nyt madmagasin med til Tyskland, og flere af områdets turismevirksomheder er repræsenteret. Handbjerg Marina er med for at gøre opmærksom på de maritime muligheder i Limfjorden, og Fur Bryghus tager en mobilbar med og serverer smagsprøver til de mange besøgende. Markedsføringsindsatsen i Tyskland omfatter også presseevents og en pressetur over for tyske rejsejournalister.

- Det tyske marked er ofte altafgørende for vores turismeerhverv og deres indtjening. Overordnet set foretages hver anden overnatning i destination Enjoy Limfjorden af en udenlandsk turist. Området er placeret særdeles godt i forhold til, hvad udenlandske besøgende værdsætter på en ferie. Vesterhavet og Limfjorden er eksempelvis lige ved døren og i kort køreafstand, siger Peter Emsenhuber Graversen.​

Enjoy Limfjorden håber på, at man via initiativer som madmagasinet, digital markedsføring og ”Local Tellings”, et fortællerkoncept, hvor man kan møde personlige guides i området, kan inspirere gæsterne til at øge forbruget i landsdelen.