ONLY vil lave tøj til kurvede kvinder

Tøjmærket ONLY, som er en del af Bestseller, har opkøbt et dansk plus-size brand, og vil fremover satse på de kurvede kvinder verden over.

Tøjmærket ONLY vil fremover satse på de kurvede kvinder.
Tøjmærket ONLY vil fremover satse på de kurvede kvinder.

ONLY har mærket en stigende efterspørgsel på tøj til plus-size-kvinder, og derfor har Bestseller nu opkøbt mærket CarmaKoma. ONLY CARMAKOMA bliver navnet på den nye selvstændige forretningsenhed i ONLY.

- Vi ser et stort potentiale i den del af segmentet, som stiller krav til, at plus-size tøjet følger de absolut nyeste modetrends, til stærke priser og i god kvalitet. Det er krav, som i forvejen matcher ONLYs koncept, siger Finn Poulsen, ONLY-direktør.

Tøjbranchen mærker tydeligt, at de større og mere kurvede kvinder også efterspørger tøj, som lever op til modestandarderne. Derfor ser Finn Poulsen også et stort potentiale i at invistere i netop det segment.

- Rigtig mange kurvede kvinder er særdeles modebevidste. Den nerve er fundamentet i vores kollektion, og så er nærvær et vigtigt parameter for os. Vi lytter til kunderne, og vi ved, at kurvede kvinder langt fra er kurvede de samme steder på kroppen. Det tager vi også højde for i vores designs. Det har givet os en vanvittig høj grad af loyalitet på markedet, siger Heidie Lykke, som fremover skal være Product- and Concept Manager for ONLY CARMAKOMA.

- Vi forventer, at ONLY CARMAKOMA i løbet af tre år vil kunne udgøre op mod 10 pct. af den samlede omsætning i ONLY, siger Finn Poulsen.

Den første ONLY CARMAKOMA-kollektion rammer markederne til januar, men i første  omgang skal linjen fortrinsvist sælges online.