Naturstyrelsen laver ulve-hotline

Har man spørgsmål om ulven, kan man nu få svar hos Naturstyrelsen. Det skal blandt andet være med til at undgå myter om ulve.

Naturstyrelsen har oprettet en telefon-hotline til at svare på spørgsmål omkring ulven.

Meningen med hotlinen er at forebygge myter om ulven og sørge for at folk føler sig trygge med ulve i Danmark. Derfor kan folk nu ringe ind og få svar på spørgsmål omkring ulvens adfærd, udseende og meget mere.

Hotlinen kommer efter der er observeret ulve både i Thy og Midtjylland. Derfor har Naturstyrelsen udstyret deres medarbejdere med viden omkring ulve, så de kan svare på de fleste spørgsmål. Hvis de ikke kan svare på, kan de stille videre til en vildtkonsulent, der kan svare på spørgsmålet.

Kan danne overblik over ulve

Man kan også ringe til hotlinen, hvis man ser en ulv. Men som udgangspunkt bliver der ikke lavet en oversigt over alle observationerne.

- Vi registrerer ikke slavisk, men vi følger med, hvis det er helt sikre observationer. Og ses der ulve langt fra hinanden på samme tid, så er det nok to forskellige, siger Sune Bové, Chefkonsulent i Naturstyrelsen.

Ulve-hotlinen har telefonnummer 70 12 02 11 og har åbent i hverdagene mellem 9 og 16.

Læs mere om ulven i Naturstyrelsens Artleksikon (eksternt link)