Lagerchef har forberedt sig på Black Friday i månedsvis: - Vi får megatravlt  

Holstebro-virksomhederne Vild Med Vin og Livingshop er i fuld gang med at gøre deres respektive webshops klar til den store handelsdag Black Friday.

Lagerchef hos Vild Med Vin, Mads Møller Paulsen, glæder sig til den årlige travlhed på Black Friday.
Lagerchef hos Vild Med Vin, Mads Møller Paulsen, glæder sig til den årlige travlhed på Black Friday.
Foto: Frederikke Dammark, TV MIDTVEST

Det er næppe gået manges næse forbi, at der er gode tilbud at hente i løbet af weekenden, hvor den står på Black Friday.

Det amerikanske koncept går kort og godt ud på én ting: At gøre et godt køb. Det gælder i den grad også på nettet, hvor virksomhederne, når vidt og bredt ud via deres webshops.

Hos Vild Med Vin i Holstebro har det betydet lange og grundige forberedelser for at kunne sende de rigtige varer til de rigtige priser ud over online-disken.

- Det er en god måned eller to inden, vi begynder at tænke over at skulle have nogle gode tilbud hjem. Vi får virkelig mange varer hjem i ugen op til Black Friday. Vi snakker i hvert fald dobbelt så mange som på en normal uge, siger Mads Møller Paulsen, der er lagerchef hos Vild Med Vin.

- Jeg forventer, vi får megatravlt og skal løbe stærkt hele dagen. Det ved vi, og vi glæder os til det. Det er en sjov dag, lyder det.

Der er sørget for ekstra servere

Onlinehandlen på Black Friday er, siden traditionen nåede til Danmark i 2013, steget med 20 til 30 procent hvert år.

I 2018 beløbede det sig til online-shopping for 500 millioner kroner.

Derfor er det en vigtig dag for Vild Med Vin, der anslår 80-90 procent af årets Black Friday-omsætning kommer i hus på nettet.

For Livingshop, en anden Holstebro-virksomhed, kommer 70 procent af omsætningen fra webshoppen, når det er Black Friday.

- Vores webbureau har forsikret os om, at de er godt forberedte, og at der er sat ekstra servere på, griner direktør og ejer af Livingshop, John Pedersen, der samtidig påpeger, at der er nok at se til, inden det i weekenden går løs.

- Vi skal have gjort skilte og bannere klar, og vi skal have pyntet op i butikken. De sidste tilbud skal vi også have gjort klar.

Black Friday fik for alvor sit store gennembrud herhjemme i 2015, hvor danskerne shoppede for lige knap to milliarder kroner. Allerede i 2017 blev der sat ny handelsrekord på 2,1 milliarder kroner, inden handlen i de fysiske butikker faldt til 1,9 milliarder kroner i 2018.

1:31
 
Foto: Frederikke Dammark, TV MIDTVEST