Kvik vokser 52 procent på fire år

For fjerde år i træk leverer den vestjyske køkkenproducent Kvik et rekordregnskab. 

Kvik er i dag repræsenteret i 10 lande med flere end 150 butikker.

Køkkenproducenten Kvik har oplevet en stor efterspørgsel i Europa. Det har resulteret i et rekordregnskab - omsætningen voksede i 2018 med 7,1 procent til 1,41 milliarder kroner. Over de seneste fire år er Kvik vokset med hele 52 procent.

Fremgangen skyldes først og fremmest et europæisk marked, som er vilde med vores danske design.

Jens-Peter Poulsen, CEO hos Kvik

- Vi er meget stolte over, at vi på fire år er vokset med hele 52 procent. I 2018 skabte vi en vækst i salget på 7,1 procent i et marked, der fortsat er præget af svag vækst. Vores butikker oplever fremgang i antal besøgende, og flere end 50.000 kunder bookede online et personligt møde i en af vores butikker, siger Jens-Peter Poulsen, CEO hos Kvik, og fortsætter:

Læs også Kvik med milliard-regnskab

- Fremgangen skyldes først og fremmest et europæisk marked, som er vilde med vores danske design til overraskende lave priser, siger Jens-Peter Poulsen. 

16 nye butikker i 2019

Kvik, der stammer fra vestjylland, er i dag repræsenteret i 10 lande med flere end 150 butikker. I 2018 blev fabrikken i Vildbjerg udvidet, ligesom der blev investeret i nye maskiner og teknologi. Her i 2019 fortsætter køkkenproducenten med at investere i fremtidig vækst med blandt andet nye butiksåbninger og lancering af et nyt digitalt koncept. 

- Vi fortsætter med at udvikle vores butiksnetværk og planlægger i 2019 at åbne 16 yderligere Kvik-butikker i Europa. Vi er allerede i gang med at opbygge et nyt stort butiksnetværk i Spanien og kommer i andet kvartal til at lancere et nyt digitalt salgskoncept, der kommer til at vende op og ned på, hvordan europæerne køber køkkener. Det bliver endnu et travlt år for Kvik, siger Jens-Peter Poulsen.