Kunderne kommer tilbage til B&O

Ny ledelsesstil kan mærkes i butikkerne

Fremtiden ser måske snart lys ud igen for B&O. Det skriver Berlingske Business, som har lavet en rundringning blandt 15 tilfældige B&O-forhandlere landet over. I første halvår af 2009 har der været et stigende salg og flere kunder, viser undersøgelsen.

 

Billigere fladskærm og bedre ledelse

Årsagen til skiftet i kundestrømmen skal findes i salget af fladskærme. B&O har netop lanceret det nye BeoVision 8-tv, som er en billigere model. Det har fået kunderne ind i butikken.

- Mange af dem, der har overvejet at købe et BeoVision 7 til 90.000 kroner, har holdt sig væk, fordi det var for dyrt. Nu kommer de ind i butikken for at se BeoVision 8, og når de så er der, ender de alligevel med at købe 7'eren, forklarer B&O-forhandler Lars Amorøe, Frederiksberg, til Berlingske Business.

Ledelsen har nu også åbnet op for at give rabat, skriver Berlingske Business, og det har gjort tilgangen til kunderne mere fornuftig, mener forhandlerne.

Om de positive takter kan aflæses i årsregnskabet bliver afsløret til august.