Karen Volf tilbagekalder kage solgt i hele landet

Virksomheden Bisca A/S tilbagekalder Karen Volf Kanelkager. Det oplyser de i en pressemeddelelse via Ritzau.

Der er fundet mug på nogle af kagerne, og derfor kaldes de nu tilbage. Foto: Scanpix

Kagerne tilbagekaldes på grund af enkelte fund af mug i kagerne. Muggen kan ses i toppen af kagerne, og man har derfor i samarbejde med Fødevarestyrelsen taget beslutningen om at tilbagekalde kanelkagerne og fjerne dem fra hylderne i supermarkederne, indtil årsagen er fundet.

- Kanelkagerne er bagt på vores fabrik i Sverige, og vi er lige nu i gang med at undersøge årsagen. Det er klart, at det ikke må ske, og derfor sender vi ikke flere kanelkager ud til butikkerne, før vi har løst problemet,' siger Produktionsdirektør hos Bisca, Jesper Arentoft Ahrenkiel i pressemeddelelsen ifølge Ritzau.

 

Bisca oplyser, at kagerne er solgt i Føtex, Bilka, Netto, Kvickly, SuperBrugsen, Dagli Brugsen, Fakta, Irma, Rema 1000, Løvbjerg, Meny, Spar, Min Købmand, Letkøb og Dagrofas andre butikker over hele landet.

Hvis du har købt Karen Volf Kanelkager med et af nedenstående EAN-varenumre og bedst før dato, bedes du kassere varen eller returnere den til den butik, varen er købt i, lyder det videre.

Der er tale om kanelkager med følgende EAN-nummer:

EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 22.06.2017

EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 28.06.2017

EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 17.07.2017

EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 22.07.2017

EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 08.08.2017

EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 29.08.2017

/ritzau/