Hovedsponsor på plads i Viborg HK

Det Faglige Hus indgår nyt hovedsponsorat med Viborg HK. Dermed er klubbens platform for en ny sæson kommet et godt skridt videre.

I en pressemeddelelse i dag offentliggør Viborg HK, at klubben har fået en ny, etårig hovedsponsoraftale på plads med Det Faglige Hus.

Og det til trods for, at klubben har haft en rodet periode med både dårlig økonomi, mange skader og spillere, der har forladt klubben til fordel for andre klubber.

- Det var et vigtigt parameter for aftalen, at der kom ro på Viborg HK og at vi kom ud af den negative spiral, vi var inde i og at vi samtidigt kunne vise, at vi havde et bæredygtigt setup, forklarer direktør for Viborg HK, Henrik Dahl.

Aller Media var medvirkende

En af årsagerne er ifølge pressemeddelelsen et nyt trepartssamarbejde mellem Viborg HK, Det Faglige Hus og Aller Media. Med sidstnævnte sponsor indenfor døren får de øvrige store sponsorer mulighed for at blive eksponeret i koncernens mange magasiner og andre medier.

Det Faglige Hus bliver en del af eventsn i Aller Media

- Der skal ikke herske tvivl om, at Aller Media har haft stor betydning for, at vi stadig er hovedsponsor. Vi ser meget frem til at bruge Allers blade og magasiner i vores markedsføring, lige som vi også bliver en del af deres events i form af for eksempel Femina Løbet, udtaler landsformand for Det Faglige Hus, Johnny Nim. Han forventer, at samarbejdet vil kunne tiltrække endnu flere medlemmer.

- Så jeg synes, det er godt tænkt af Viborg HK at skabe merværdi for deres sponsorer på denne måde, siger han.

Det Faglige Hus har været hovedsponsor for Viborg HK siden Viborg HK's Champions League finale og sejr over rumænske Oltchim Valcea i 2010.