Finanskrise hjælper Jesperhus

Jesperhus Blomsterpark har fået 20 procent flere bookinger end samme tid sidste år

Finanskrisen begyndte allerede at gøre ondt på Jesperhus Blomsterpark i efteråret 2008. For første gang viste budgettet underskud, og derfor besluttede parkens ledelse, at en prisnedsættelse på 10 til 30 procent skulle være den godbid, der skulle lokke turisterne tilbage til forlystelserne.

- Til denne sæson har vi valgt at tilpasse os den økonomiske krise. Kunderne er blevet meget prisbevidste, så vi har tilpasset os markedet med en prisnedsættelse på 10 til 30 procent afhængig af sæsontidspunkt og produkt, fortæller direktør Peter Overgaard.

Han mener desuden, at forbrugerne i højere grad vælger at holde ferie inden for landets grænser i år. Tilsyneladende får han ret, Jesperhus Blomsterpark har nemlig på nuværende tidspunkt fået 20 procent flere bookiner på overnatninger i forhold til samme periode sidste år.