FCM spinder guld på hjemmekampe

FC Midtjyllands salg i forbindelse med hjemmebanekampe er steget med 60%, efter klubben er kommet med i spillet om guldet.

FCM har allerede hævet den første økonomiske gevinst ved at spille med om guldet. Holdet har over hele sæsonen haft 35,8% flere tilskuere end i sidste sæson.

Merindtægt på 60%

I kroner og øre betyder det, at hvor klubben i sidste sæson havde ca 2,5 millioner kroner i indtægter i salg i boderne,  har den nu fire millioner kroner. Det svarer til en stigning på ca 60%, siger FCMs udviklingsdirektør Hans Krabbe, til TVMIDTVEST.

- Det er jo mærkbart, og det er rigtigt, rigtigt vigtigt i en tid, hvor superliga fodbolden er i omstilling til en bæredygtig fodboldforretning, siger Hans Krabbe.

Tilskuerne bruger også flere penge på stadion

Desuden er tilskuerne begyndt at bruge flere penge, når de ser kampene. Hvor der tidligere blev brugt 25 kroner i gennemsnit per tilskuer, er beløbet nu oppe på 30 kroner. Og det er uden prisstigninger, understreger Hans Krabbe.