FCM får sponsor på snørebåndene

For at hjælpe handicapidrætten har FC Midtjylland og transportfirmaet ALPI indgået aftale om verdens første snørebånds-sponsorat

Der findes tilsyneladende ingen grænser for, hvilke dele af en fodboldspillers outfit der kan sælges som sponsorat.

Transportfirmaet ALPI fra Herning er blevet FC Midtjyllands nye officielle snørebåndsponsor, hvilket betyder, at ulvene skal spille med røde snørebånd resten af sæsonen.

Pengene fra sponsoratet sender FC Midtjylland ubeskåret videre til Dansk Handicap Idrætsforbund, for at støtte deres arbejde med at udvikle og arrangere idræt for udviklingshæmmede.

Det giver mening

Alle spillerne i truppen støtter op om projektet og binder gerne røde sløjfer på støvlerne, når de lørdag skal møde AaB på hjemmebane i denne sæsons mest afgørende topkamp.

- Vi er glade for at kunne medvirke til, at der kommer mere fokus på udviklingshæmmede idrætsudøvere, og samtidigt være med til at indsamle midler til det gode formål. Det er en sponsoraftale, der giver mening, siger målmand Jonas Lössl.

Ikke så synligt på tv

Hos ALPI er der også stor tilfredshed med sponsoratet, selvom det måske ikke bliver det mest iøjenfaldende sponsorat:

- Det er jo begrænset, hvor meget et logo på snørebånd er synligt på tv. Men vi glæder os over, at vi igen kan være med til at skabe opmærksomhed om udviklingshæmmedes glæde ved at dyrke idræt. Det er en gruppe mennesker, der ofte bliver overset, siger Mette Thygesen, der er koordinator hos ALPI.

Fejres i pausen

Sponsoratet fejres officielt i pausen under lørdagens topkamp, hvor en flok fodboldspillere fra Hammerum IF's Special Olympics-hold skal skyde straffespark mod FCM-målmanden Oliver Korch.