Færre midtjyder mister strømmen

Færre midtjyder mister strømmen

Midtjyderne er blevet bedre til at betale elregningen. Det betyder, at EnergiMidt ikke nær så ofte må slukke for strømmen hos forbrugerne.

20 procent færre midtjyder har i dette forår fået slukket for strømmen på grund af manglende betaling til EnergiMidt. Det vækker glæde hos elselskabet.

- Det er en meget positiv udvikling, og vi glæder os over, at antallet af lukninger i år er faldet betydeligt. At lukke for strømmen hos vores kunder er desværre den sidste mulighed, når vi har været hele møllen igennem med rykkere og lukningsbreve, uden at det har fået den pågældende kunde til at betale, fortæller Per Andersen, som er chef for EnergiMidts afregningsafdeling i en pressemeddelelse.

Økonomisk opsving og nye målere

Det økonomiske opsving er en del af forklaringen på, hvorfor forbrugerne nu er blevet bedre betalere. Men også de nye fjernaflæste målere, hvor man kan lukke for strømmen uden at være fysisk til stede hos forbrugeren, gør det lettere for elselskabet at få kunderne til at betale.

- De her lukninger er jo et ømtåleligt område, for det er aldrig sjovt at lukke for strømmen hos en kunde. Heller ikke selv om det er fordi. kunden ikke har reageret på flere rykkere, så vi er selvfølgelig meget interesserede i at finde nye fremgangsmåder, der kan nedbringe antallet af lukninger, fortæller Per Andersen i pressemeddelelsen.