El-selskab sender rykker før regning

Flere forbrugere anklager Jysk Energi i Holstebro for at spekulere i at sende rykkere fremfor ordinære opkrævninger ud.

020315rykker.jpg

Energiselskabet, Jysk Energi, fra Holstebro bliver anklaget for at sende rykkere ud før den ordinære el-regning. På både facebook og Trustpilot klager kunderne over selskabet.

Rikke Pajbjerg fra Skjern har for anden gang modtaget en rykker. Selvom hun ikke har modtaget en regning. I sidste uge dumpede endnu en rykker ind i Rikke Pajbjergs Postkasse.

- Så tænkte jeg, at det simpelthen ikke kan passe. For lige siden den ene regning blev væk i posten har jeg gået igennem hver evig eneste reklame jeg har fået, for at være sikker på den ikke blev væk i posten, siger Rikke Pajbjerg

Også Anja Nielsen fra Spjald har oplevet at modtage en rykker før overhovedet at have modtaget den ordinære regning.

- Jeg blev lidt sur, for det er første gang, jeg får en rykker på noget. Og når man ikke har modtaget en regning inden, så er det faktisk ret uretfærdigt, siger Anja Nielsen

Både Rikke Pabjerg og Anja Nielsen har klaget til Energiselskabet fra Holstebro, men det er sket uden held. Direktøren fra Jysk Energi understreger, at energiselskabet ikke vi vil ikke tjene penge på gebyrerne.

- Hvis der er fejl så vil jeg love dig at så bliver de rettet og så bliver de rettet til kundens tilfredshed, siger Flemming Poulsen, direktør i Jysk Energi.

Hvis der er andre kunder, der har oplevet lignende, beder direktøren om at tage kontakt til selskabet

- Jeg kan ikke rigtig forstå det. Derfor vil jeg meget gerne bede de mennesker om at henvende sig direkte. Fordi hvis der er sket en fejl, så vil vi gerne have lov til at rette det. Og så beklager vi selvfølgelig, der er sket en fejl, siger Jysk Energis direktør, Flemming Poulsen.

1:59
Flere forbrugere anklager Jysk Energi i Holstebro for at sende rykkere før ordinære regninger